bipKanał IBE na YouTubelinkedin grtwiter grKonto IBE na FB

AKTUALNOŚCI


 

SMARTFONY W SZKOLE. RAPORT Strona 53 Obraz 0001

Smartfon w szkole nie taki groźny, jak go malują

Uczniowie lubią lekcje, na których kreatywnie korzysta się ze smartfonów, i znają podstawowe zagrożenia związane z technologiami mobilnymi. Wbrew ogólnemu wyobrażeniu akceptują szkolne obostrzenia związane z ich używaniem, choć mają problem z ich konsekwentnym przestrzeganiem. Więcej
logo1

Pierwsza publikacja polskiego zespołu Path2Integrity

“Uczenie rzetelności naukowej jako dążenie do utopii. Strategie rozwoju kultury rzetelności naukowej na uniwersytetach” to najnowsza publikacja autorstwa ekspertek z Instytutu Badań Edukacyjnych, przygotowana w ramach projektu Path2Integrity. Więcej
Instytut Badań Edukacyjnych

Gry komputerowe w szkołach? Rusza pilotaż programu

Rozwijanie kompetencji cyfrowych w zakresie programowania, bezpiecznego, efektywnego i odpowiedzialnego korzystania z gier komputerowych i wideo – to główne cele pierwszej edycji programu, zainicjowanego przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. Więcej
nauka1 ico

Wypełnij ankietę i wesprzyj projekt Instytutu Badań Edukacyjnych

Jesteś rodzicem lub specjalistą pracującym z dziećmi o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych? Wypełnij ankietę i wesprzyj jeden z głównych projektów IBE. Więcej
2978476

SIRIUS 2.0: pandemia i edukacja uczniów ze środowsik defaworyzowanych

Wypełnij ankietę i wesprzyj międzynarodowe badanie dotyczące wyzwań przed którymi stają nauczyciele w czasie pandemii koronawirusa. Badanie prowadzone jest w ramach działań europejskiej sieci polityk publicznych w zakresie kształcenia migrantów – SIRIUS 2.0..  Więcej
Instytut Badań Edukacyjnych

Nowy rok szkolny szansą na projekty międzyprzedmiotowe w kształceniu

Od 1 września edukacja wraca do szkół. Ministerstwo Edukacji Narodowej określiło warianty funkcjonowania szkół i placówek w okresie pandemii w sytuacji wystąpienia zakażenia na danym terenie. Nowe wytyczne mają zapewnić bezpieczeństwo uczniów i nauczycieli – to także szansa na realizację projektów międzyprzedmiotowych w szkołach. Więcej

Biblioteka

Biblioteka IBE istnieje od roku 1950, posiada ok. 80 tys. woluminów książek i ponad 11 tys. roczników czasopism, w tym bogata reprezentację wydawnictw polskich do roku 1939, a także literatury w języku angielskim, francuskim, niemieckim i rosyjskim.

Przejdź do katalogu biblioteki

 Zakres zbiorów obejmuje teorię i praktykę, edukacyjną oraz nauki współdziałające z edukacją (filozofia, psychologia, socjologia, nauki biologiczne). Oddzielny bogaty zbiór stanowią polskie i obce elementarze i podręczniki do nauczania poszczególnych przedmiotów. Przewodnikami po zbiorach są katalogi kartkowe: alfabetyczny i systematyczny oraz elektroniczne bazy: książek, obejmująca wpływy z ostatnich 15 lat, czasopism, oraz prac doktorskich, obronionych w IBE w latach 1966-2009.

Od roku 2009, dla badań IBE prowadzonych pod patronatem UE, gromadzona jest na bieżąco literatura anglojęzyczna, dla której tworzona jest nowa baza w programie Prolib. Wykwalifikowany personel biblioteczny udziela informacji bibliograficznych o polskim i obcym piśmiennictwie edukacyjnym na podstawie elektronicznych baz danych, krajowych i zagranicznych.

Biblioteka Instytutu Badań Edukacyjnym posiada elektroniczny katalog powiązany z systemem Prolib. Obecnie wszystkie zamieszczone w nim książki są w języku angielskim,  z tego powodu, podczas wyszukiwania proszę posługiwać się angielskimi hasłami przedmiotowymi.

Nawiązana współpraca z Interdyscyplinarnym Centrum Modelowania matematycznego i komputerowego ICM, włączyła Bibliotekę do Wirtualnej Biblioteki Nauki. Na ich platformie, mamy możliwość korzystania z baz Elsevier/ICM, Springer/ICM i paru innych.

 

Oferujemy dostęp do prenumeraty Gazety Wyborczej

Darmowa prenumerata Gazety Wyborczej udostępniona została przez Fundację Instytut Wsparcia Organizacji Pozarządowych we współpracy z PITax.pl Łatwe podatki (www.pitax.pl)

logo srodekMIiRmnisw logotyp

 

logo CKE maleore smallgus logo smallptdelogo oskkosio cie small

COPYRIGHT ©  INSTYTUT BADAŃ EDUKACYJNYCH 2010-2018